Kuvittelen hetkittäin olevani kotihengetär, tai ainakin vietän aikaani liikaa keittiössä. Mehun keittäminen jatkuu edelleen, vaikka vein eilen kellariin 13 pullollista. Tänään mehua tulee onneksi vähän vähemmän. Laitan tähän kuvan "uudesta", valmiista keittiöstäni, vaikka listoja ja muuta pientä sieltä vielä puuttuukin. Olen maalannut itse kaikki kuvassa näkyvät seinät. Ja se oli mukavaa! Erityisen ylpeä olen ollut vitriinikaapista (kuvassa vasemmalla). Onkohan minulla lievä 30v-kriisi, kun pitää ostella mummokalusteita... 

          816719.jpg

Pieni ongelma minulle tuli eilen, kun äiti toi mummolasta yllättäen meille kolme kahvikalustoa 70-luvulta ja lisäksi muita kippoja ja tarjoiluvateja. Periaatteessa ne ovat kyllä ihan hienoja, mutta kun minulla oli lievä järjesteleminen jo näissä astioissa, mitä meillä on täällä aiemmin. Ja meillä oli käyttökahvikuppien lisäksi jo viidet erilaiset, vähän hienommat kupit. Nyt on kahdeksat... Sen verran meinasi mennä herne nenään, että näin yöllä untakin jostain kahvikupeista. Pitänee ostaa vielä parit vitriinikaapit lisää, että saa kaikki astiat käyttöön? Minä vastustan yläkaapeissa säilytettäviä astioita, koska niitä ei tule koskaan käytettyä. Ja nyt on pakko myöntää, et edes sinne ei mahdu niitä uusia kuppeja. Huoh.

                        816717.jpg

Kissakin viihtyy keittiössä. Se auttaa minua usein kotitöissä. Tai kuvittelee auttavansa. Eikö näytäkin siltä? Mä menen pois koneelta, takaisin tuonne keittiöön. Pitää keksiä nyt seuraavaksi mummon kahvikalustoille paikka, etteivät muut perheenjäsenet saa niistä samaa ahdistusta, mitä minä eilen. Ja tilitys auttaa aina. Nyt on intoa mennä siivoamaan keittiö!